Ingen kurs

shiboribok

Jag hade verkligen sett fram emot att gå kursen i shibori på HV Skola det här läsåret. Kursen går på distans med träffar ungefär en helg i månaden. Jag anmälde mig och hade turen att få plats. Tyvärr visade det sig att kommunikationerna med Stockholm inte är de bästa på veckosluten. Det skulle kosta alldeles för mycket att delta, både i tid och pengar, så jag kände mig tvingad att avstå platsen till någon annan. Kursen återkommer på HV nästa läsår, titta HÄR.

Jag får i alla fall följa med lite grann på färgningsövningarna. På sina bloggar berättar Maria och Lillemor om vad de har för sig på kursen. Men det är givetvis inte alls samma sak att läsa om andras erfarenheter som att göra själv.

Mandy Southans bok Shibori Design & Techniques köpte jag sedan Lillemor tipsat om den på sin blogg. Där finns beskrivningar på många sätt att skapa mönster när man färgar. En del av teknikerna tänker jag prova framåt sommaren när det är dags för växtfärgning igen.

3 thoughts on “Ingen kurs

  1. Maria Ho

    Verkligen trist att det inte funkade med kommunikationerna. Tack för länken, roligt att jag kan bidra med lite skvaller om vad vi håller på med! Häromnatten kunde jag inte sova, låg bara och tänkte på textila idéer för 2014. Bland dem jag kommer ihåg så fanns det ett sytt shiborimönster som jag måste prova på kurshelgen i januari.
    God fortsättning och allt gott för 2014!

    Gilla

    Svara
  2. Pysselfarmor

    Håll ut håll ut…..när jag är beredd dvs jag har ingen annan kurs inbokad på HV, så kontaktar jag dig så anmäler vi oss samtidigt så gott det går,så kan du bo hos oss ….om du vill. Men du har väl platsen kvar förresten? Man behöver inte säga upp sin plats i kön för du har ju betalat in 300:- eller hur? Behåll platsen så har du den när jag anmäler mig.
    God fortsättning!

    Gilla

    Svara

Kommentera

