Fjärde paret

Uddmudd

De här varma dagarna i juli behövs inga pulsvärmare, men det kommer tider då de är nödvändiga. Jag har precis stickat färdigt ett par favoriter, det fjärde paret efter samma beskrivning. Den lilla spetskanten som stickar fram ur en svart tröjärm, det är lagom mycket flärd för mig. Ett par gröna och ett par lila har jag sedan tidigare. Och ett par exakt lika som de här, i vitt alpackagarn. Men de gamla börjar bli slitna och solkiga efter mycket användning och många tvättar.

Och nej, jag stickar inga för försäljning. Beskrivningen är inte min, den kommer från Tant Kofta och finns att hämta HÄR. Ett lagom litet semesterprojekt!

3 thoughts on “Fjärde paret

  1. msbloggar

    Alldeles väldigt fina, och precis – lagom med flärd! Tack för att du länkar till möstret! Nu blev jag sugen på att sticka mig ett par, jag kan ju för all del ta paus i min evighetskofta som jag brukar ta fram när sticksuget kommer. Jag gör det tror jag!

    Gilla

    Svara

Kommentera

