Kurs i yllebroderi

YB 6

Så mycket härlig broderiinspiration jag fick i helgen!

Jag var kursledare på en kurs i yllebroderi vid Nynäs Slott lite norr om Nyköping. I en vacker lokal, bara några meter från sjön satt vi, i ett gammalt brännvinsbränneri från 1801. De kreativa kursdeltagarna delade generöst med sig av  broderitankar, av formspråk, färgval, stygnglädje och en liten aning beslutsvånda. Bottensöm och franska knutar blev nog lite av favoritstygn. Och läggsöm!

YB 4

YB 3

YB 2

YB 5

YB 1

YB 7

4 thoughts on “Kurs i yllebroderi

  1. Pysselfarmor

    Å så fina broderier! Hade jag inte varit på växtfärgninskurs samma helg så hade jag anmält mig till den här kursen. Det är så fint på Nynäs. Du kanske upprepar det nästa år?

    Efter tre dagar ute i friska luften och med ibland tidspressat schema så känns det minsann idag att jag är ganska trött. Men så roligt det var! Nu kan jag allt om betning mm :-))
    Nu ska det puttras i grytor i norr!

    Gilla

    Svara

Kommentera

