Mer krappfärgning

Krapp 3

Ett riktigt fint resultat fick jag tidigare i år när jag rullade in bitar av krapp, rester från ett färgbad, i en sidensjal färgad gul med björk. Titta HÄR så bra det blev med röda prickar på gul botten. Jag provar igen och hoppas att jag blir lika nöjd den här gången.

Nu tog jag lite krapprot från färgningen häromdagen och strödde ut över två sidensjalar. Den högra sjalen färgades gul i en gryta med björklöv nu i veckan. Den andra sjalen färgade jag med akvilejablad förra året. Då förväntade jag mig en milt ljusgrön färg, men det blev blaskigt rosa. Titta HÄR. Jag tror och hoppas att den rosa färgen kan piggas upp av lite röda prickar! Sjalarna har jag rullat ihop hårt och knutit snöre runt. Nu ligger de i varsin glasburk. Tio dagar väntade jag förra gången innan jag öppnade burken och tog upp sjalen. Det får bli riktmärke nu.

2 thoughts on “Mer krappfärgning

Kommentera

