Återfunna vantar

Vantar 1

Plötsligt i vintras var mina tvåändsstickade vantar borta. Jag rev ut innehållet i lådor och skåp, tömde väskor och fickor, men inga vantar. Det händer ju värre saker än att ett par tumvantar försvinner, men jag saknade dem. Jag hade stickat dem själv och de var tunna, smidiga och täta.

Men så häromkvällen när jag var ute och gick utefter en smal grusväg några kilometer hemifrån fick jag se mina fina vantar upphängda på en käpp invid vägkanten. Där måste de ha hängt sen en solig dag i januari, när jag senast promenerade där. Nu ligger vantarna på tork efter att vägdamm och fågelskit har tvättats bort. De kommer att bli nästan som nya. Ett stort tack till den omtänksamma persom som hängde upp vantarna!

Vantar 2

6 thoughts on “Återfunna vantar

  1. Lena Hällzon

    Vilken underbar solskenshistoria! Jag kan bara tänka mig känslan som uppstod när du förstod att det var dina vantar du såg på stolpen, hurra för den som satt dem där!

    Gilla

    Svara
  2. Pysselfarmor

    men oj vilken omtänksam människa det var! Härligt!
    Vet att du ska hålla kurs på Nynäs slott och ibland skulle man vilja dela på sig. Växtfärgningskursen på Wiks folkhögskola är jag på just då.
    Det är fin miljö att vistas i där.

    Gilla

    Svara

Kommentera

