Bortglömt och upphittat

DSCF5916

Egentligen letade jag efter något helt annat (som jag aldrig hittade) när en bortglömd skiss plötsligt dök upp. Skissen är från en kurs med Tillike Schwarz för några år sedan.

DSCF6241

Jag har förstorat skissen så att motivet kan bli till kuddar, 40 x 40 cm respektive 50 x 50 cm. Ett prov har jag sytt, stjälkstygn med svart ullgarn på vitt ylletyg. Det ser bra ut, men stygnen på baksidan kanske är bättre. Där bildas ju efterstygn. Nu ska jag bestämma mig och sedan börjar jag med en kudde 40 x 40 cm. Fler idéer finns om hur skissen kan användas!

7 thoughts on “Bortglömt och upphittat

  1. Tilleke Schwarz

    hello, thanks for taking interest in my work. In the autumn I will have a solo show in the UK, traveling from London to Dublin and to Harrogate. It is part of the well known Knitting & stitching show 2013 (about 30 exhibitions and hundreds of traders with textile material and books). Very welcome,
    All the best,Tilleke

    Gilla

    Svara
  2. Madde

    Oj, de djuren hade jag helt glömt. Tror inte ens att mina finns kvar. Vad roligt att du tar fram dem, börjar med dem, använder dem. Ska bli spännande att se var de landar :)

    Gilla

    Svara
  3. Eva H

    MEN så härligt!
    Jag började genast tänka på mitt eget hem, som innehåller både hundar och siameser och med intresse för andra djur.
    Helt enkelt ett underbart mönster!

    Gilla

    Svara
  4. med nål och tråd

    vilka härliga figurer. Jag ser framför mig att ytorna ska fyllas med färg så att det blir riktigt blaffigt, det påminner lite om Carl Johan De Geers Monster-tyg. Det skulle också vara fint att sy korsstygn med ullgarn på stramalj tror jag. Då försvinner ju iofs de mjuka formerna men kanske börjar de likna motiv från fornnordisk mytologi istället

    Gilla

    Svara

Kommentera

