Prat om växtfärgning

P4 Örebro

Häromdagen kom P4 Örebro på besök till Konsthantverkarna i Örebro, där jag ställer ut växtfärgade sidensjalar. I direktsändning berättade jag i fem minuter för radions reporter Maria Eremo om utställningen. HÄR kan man lyssna, inslaget ligger kvar t o m 2013-04-14.

Det kanske hörs hur roligt jag har när jag håller på med färgningen? Vill du veta mer, eller har egna erfarenheter att dela med dig av, så finns jag hos Konsthantverkarna kl 16 – 18 tisdag 2013-03-26 och onsdag 2013-04-10.

Adressen är Järntorgsgatan 2 i Örebro, hemsidan (under uppbyggnad) finns HÄR och HÄR är FB-sidan. Utställningen pågår t o m 2013-04-10.

(Foto: Berit Bringenlid)

5 thoughts on “Prat om växtfärgning

  1. Maria Eremo

    Hej. Den bilden skulle jag väldigt gärna vilja ha. Har du lust att maila den? Vill ha den på mitt företags FB-sida och uppger självklart fotografen. Kul med en bild från min alla första liveintervju. Om det är okej kanske du kan maila mig den? info@mariaeremo.se

    Ha det fint!

    Gilla

    Svara
  2. Pysselfarmor

    Å så roligt att du blivit intervjuad! Det ska jag genast lyssna på. Ja du har ju inspirerat mig till att testa litet grand. Rostfärgningen har jag gjort, men tyget har jag ännu inte använt i något broderi. Kanske får jag glädje av det på konstsömnadskursen på HV.

    Gilla

    Svara
  3. iHanna

    Roligt att du ställer ut detta som ligger dig så varmt om hjärtat, och kul att höra din röst! Det där med rostfärgning bara måste jag prova någon dag snart!

    Gilla

    Svara
  4. Gunilla

    Grattis till det fina radioprogrammet. Hoppas många kommer till utställningen och att radioprogrammet får stor spridning. Lycka till!!!

    Gilla

    Svara

Kommentera

