Den som sig i leken ger…

Sketchbook

Häromdagen kom ett brev från USA, innehållande en liten skissbok. Jag har nämligen gett mig in i något som jag inte känner mig riktigt bekväm med. Jag har anmält mig till The Sketchbook Project.

32 tomma sidor ska fyllas med ”stories, memories, observations….and, well bullshit”. När det är gjort ska boken skickas tillbaka till New York för att sedan visas på utställningar i Memphis, St Louis och Indianapolis. Därefter hamnar den i skissboksamlingen på Brooklyn Art Library.

Det är väl bara att sätta igång.

7 thoughts on “Den som sig i leken ger…

  1. inspirmeta

    Åh vilket underbart projekt och koncept. Tack för att du länkade till Brooklyn Art Library för det var väldigt intressant att titta på alla dessa skissböcker som redan är gjorda. Spännande att ge sig in i detta projekt och jag tänker vilket litet land vi lever i och vad bra det är med www. Ärligt talat så är det på vippen att även jag anmäler mig men valet mellan det och min nyuppsatta linvarp är nog kanske inte så svårt. Ja du hör min tveksamhet… men dygnet har ju inte fler timmar än 24. LYCKA till.

    Gilla

    Svara
  2. Mona

    DEt ÄR STORT! Vad roligt det låter! Det låter lite som min Wreck this journal och MESS, the manual of accidents and mistakes av Keri Smith. Men mina böcker är privata.. Jag har haft mycket roligt med de böckerna sen jag köpte dem i februari. Kan rekommenderas!

    Gilla

    Svara

Kommentera

