Bläddrar i en bok

GH 1

GH 2

Jag bläddrar i Drawn to stitch av Gwen Hedley, en bok med skisstekniker för broderi. Det ser så roligt ut att skissa så här, att observera detaljer ur verkligheten, sätta dem på papper för att sedan tolka skissen med hjälp av stygn. Jag försöker ibland, köper skissböcker, pennor, färger, men konstaterar att det här är inte mitt sätt att jobba. Jag vill i alla fall, så nu har jag anmält mig till en kurs med bokens författare på Sätergläntan i maj. Titta HÄR.

Och så har jag gett mig in i ett annat litet skissprojekt, men det berättar jag om senare.

Gwen Hedley

4 thoughts on “Bläddrar i en bok

  1. iHanna

    Oh vad spännande att gå kurs i det, låter som min melodi också. Fast jag har heller aldrig fattat vitsen med att först rita och sen brodera, känns som två helt skilda saker för mig även om jag gillar båda.

    Hoppas få höra om kursen och vad ni lär er!

    Gilla

    Svara

Kommentera

