Vad skulle jag ha gjort precis just idag om inte…

Life begins

Vad skulle jag ha gjort precis just idag om jag inte hade gått sommarkursen i konstsömnad (broderi) på HV Skola 2002?

Då hade jag inte träffat kursdeltagaren Erika Evertsson, som pratade så varmt om Täcklebo Broderiakademi och fick mig att bli medlem.

Då hade jag kanske inte varit med i Broderiakademins lokalgrupp i Örebro och inte följt med till Bra Begagnat häromdagen och hämtat klänningen som jag broderar på just idag.

Då hade jag kanske inte lärt känna alla intressanta brodöser på kurser, årsmöten och andra broderiträffar, till exempel Madde, från vars blogg jag lånat texten som jag just idag har börjat brodera på klänningen, Life begins at the end of your comfort zone.

Då hade jag kanske inte hamnat i styrelsen i Täcklebo Broderiakademi och inte träffat Hanna, som inspirerat mig till att börja med den här bloggen, där jag just nu skriver om detta.

Så, vad hade jag gjort, just idag fredagen den 18 januari 2013?

9 thoughts on “Vad skulle jag ha gjort precis just idag om inte…

  1. iHanna

    Ja, säkert något fantastiskt fint & kreativt då också, men som vi inte vetat något om i sajberspejs! Då hade kanske ingen, inte ens du själv, vetat vilken fantastiskt fin blogg världen gått miste om…

    Gilla

    Svara
  2. Gunilla

    Ja, en intressant fundering! Men en himla tur att det blivit som det blev – för broderiet, det textila och för oss alla som med intresse följer Din blogg och vad Du gör. Tack för allt!

    Gilla

    Svara

Kommentera

