Vinterblommor

skoblommor 2

Ända sedan jag köpte vinterkängorna förra året har jag stört mig på fabrikantens stora logga. Först tänkte jag bara måla över med svart färg, men så fick jag en annan idé. Nu döljs loggorna istället av broderade blommor. Jag är nöjd med mina pigga kängor!

skoblommor 1

Blommorna är en förenklad variant av de broderade broscher som finns i boken ”Brodera på ylle”. Risken är ju att mina blommor blir smutsiga eller att de lossnar och försvinner så jag ville inte lägga ner fullt så mycket jobb som de söta broscherna i boken kräver.Brodera på ylle

7 thoughts on “Vinterblommor

  1. Ann Dahlquist

    Kul ide’, snyggt . Själv har jag målat en blomma med akrylfärg på tråkig ryggsäck som blev lite snyggare !!! Blommor piggar upp.

    Gilla

    Svara

Kommentera

