En blommig klänning och en hård virkning

Idag har jag vilat upp mig lite efter helgen. Jag var inbjuden som gästutställare till  Svalbo under Ljusstråk, en kulturhelg i grannkommunen Nora, alltid första helgen i september. Det var roliga och intensiva dagar och en hel del prat om broderi och växtfärgning med besökare från när och fjärran.

Lite gömd under en bro i den fantastiska naturen runt forsen hängde en vackert blommig klänning. Den är tillverkad av aluminium av Anna Eggert, ytterligare en av helgens gäster i Svalbo.  Anna jobbar mest med glas nu för tiden, men har en examen i textil konst från HDK, Högskolan för Design och Konsthantverk i Göteborg. Hennes textila bakgrund syns ofta i hennes verk, som i klänningen och i den här effektfulla glasavgjutningen av en virkad spets. HÄR är Annas hemsida.

2 thoughts on “En blommig klänning och en hård virkning

  1. Pysselfarmor

    Jag klickade fast klänningen från ett annat håll ;-))
    Jistarns så mycket vackert vi såg denna helg och intressanta platser besökt vi också! Ska komma ihåg att detta finns så att jag planerar in det nästa år!

    Gilla

    Svara

Kommentera

