Fantasiblomster

Kudden som jag började sy på i förra veckan är färdigbroderad. Men det betyder inte att den är klar. Broderiet ska våtspännas, jag ska välja tyg till baksidan, bestämma om det ska vara några dekorationer i kanter och/eller hörn och hur de i så fall ska se ut. Och så ska det hela sys ihop.

Nu ska jag börja med ytterligare en kudde i samma stil. Kuddarna kan man se under kulturhelgen ”Ljusstråk” i grannkommunen Nora den 1 – 2 september 2012. Jag och kuddarna kommer att finnas på Svalbo Café, punkt nr 15 i programmet, som man kan ladda ner HÄR. Det står i broschyren att jag ska visa broderier, men det blir nog lite växtfärgning också. Vi kanske ses?

One thought on “Fantasiblomster

Kommentera

