Både nöjd och missnöjd

För ett tag sedan tog jag saxen och klippte isär ett broderi som jag inte var nöjd med. Nu har jag lekt och kämpat med delarna ett tag. Jag har provat att kombinera ett par av bitarna på olika sätt med handvävda tygrester, band, gamla broderier, Jobstryck och annat ur skåpen. Till sist valde jag en annan variant än dem jag visar här.

Två saker har jag kommit fram till. Jag har hittat ett arbetssätt, som passar mig och som jag troligen kommer att fortsätta med, dvs brodera mindre bitar som jag sedan syr ihop. Men jag kan också konstatera att just i det här fallet blev jag inte nöjd med resultatet och bilden kommer inte att vara med på sommarens utställning på Bryggeriet i Nora. Där visar jag andra broderier. Läs om Bryggeriet HÄR.

3 thoughts on “Både nöjd och missnöjd

  1. Elisabeth Gustafsson

    Klipp pappersbitar och lägg på. Var heller inte rädd för att ”gå in i” den ytan som du har broderat på – och låta stygn gå från dina broderade ytor över till de tillagda ytorna. Då får du bitarna att flyta ihop. Jag tror att den nedre delen med skatan skulle må bra av du markerar någon form av fästdetalj. tex en kort horisontal linje. Den övre känns mest välbalanserad. Ett annat tips är att sätt bilden upp och ner för att känna balans och färger utan att fixera sig på det figurativa. Ge inte upp. Du kan! /Elisabeth G

    Gilla

    Svara

Kommentera

