Stickat från förr

Att leta i hyllorna med handarbetsböcker på antikvariat är alltid lika roligt! De här stickböckerna är från 1930-talet. Vristskydden och det moderna  garnityret till sport eller promenad skulle passa lika bra idag som för 80 år sedan.  Baddräkten med tillhörande strandväska är jag lite mer tveksam till!

Böckerna tar jag med till Lindesberg imorgon. Madeleine och jag ska göra en liten utställning ”Farmors syskrin”  (som jag skrivit om tidigare HÄR och HÄR) på biblioteket till Vinterspår.

Vinterspår är ett kulturevenemang i Lindesbergs kommun, alltid första helgen i februari, i år lördag – söndag 4 -5 februari. Det  fullspäckade programmet finns HÄR. ”Farmors syskrin” har nummer 56 i programmet och jag finns också representerad i konsthantverksgruppen Konstgjorts utställning, nr 62.

One thought on “Stickat från förr

  1. Kerstin Sapire

    Helt sanslöst att se hur många spännande kulturyttringar en sån liten ort som Lindesberg kan frambringa ! Det värsta – jag hinner inte dit! Sommaren då? Lika mycket kul?
    MVH Kerstin Sapire

    Gilla

    Svara

Kommentera

