Slöjdakademins utmaning steg 5

Igår kom uppgift nr 5 i Slöjdakademins utmaning, som jag skrev om HÄR. Den här gången var uppmaningen Använd något du tänkt slänga och återbruka detta i ditt verk.  Jag dök genast ner i papperskorgen och fiskade upp en massa småbitar av ylletyg, som jag med dåligt samvete nyss hade slängt. Det är bortklippta sömsmåner från yllebroderade kuddar och spill från tilljämnade hörntofsar från samma kuddar. ”Man kan inte spara på allt”, tänkte jag när jag slängde spillet, särskilt inte som jag redan har flera påsar med liknande småbitar. Hur jag ska använda bitarna vet jag inte ännu, men jag har några dagar att fundera.

Till utmaning nr 3, där det gällde att välja en en konstnär/konstverk och låta sig inspireras av formerna, färgerna, intrycket och /eller uttrycket, valde jag  DEN HÄR bilden av Paul Klee.

Förra veckan var utmaningen att utgå från en serie foton av ett fallfärdigt hus på landet. Min bild fick ett hål. Kanske är det ett fönster?

Följ utmaningen HÄR, på Slöjdakademins blogg.

4 tankar på “Slöjdakademins utmaning steg 5

  1. Meta Skoglund

    Jag förstår inte varför jag inte har hängt med i ditt projekt förrän nu, men nu var det verkligen kul och spännande. Du bjuder på ditt projekt och skapande och det är fint. Tänker i alla fall följa fortsättningen. Det ser så inbjudande ut så jag väntar nu.. och ser hur det går.
    Meta

    Gilla

    Svara

Lämna en kommentar