En tio veckor lång process

Jag är med i en hemlig utmaning hos Slöjdakademin.

Man får en uppgift i veckan i tio veckor. Första instruktionen var att välja en grund, ett underlag att arbeta på. Jag valde en duk med broderad kant, ca 34 x 34 cm. Andra veckan var uppgiften att ge grunden en ”yta”, en form, struktur eller färg. Min duk blev grönturkos med hjälp av textilfärg. Ett tårtpapper och en bit spets fick fungera som reservage.

Igår kom tredje uppdraget. Nu ska vi välja en konstnär eller ett konstverk och lägga till något till vårt eget ”verk” inspirerat av formerna, färgerna, intrycket och/eller uttrycket. Jag tittar på bilder, plockar med material och tänker. Vad ska jag välja?

HÄR, på Slöjdakademins blogg, kan man se andra lösningar på uppgifterna. Roligt och spännande!

3 thoughts on “En tio veckor lång process

  1. Syserine

    Vad kul att ha hittat till din blogg! Jag kom hem med värdens snyggaste broderade kudde från Konsthadverkarna i går, den är så vacker med alla blommorna och tuff med tyllhörnen! Men skamligt underprisat tycker jag, 800 kr… Upptäckte att jag också har en väska som du har sytt, brunrutigt ylletyg med vackra bandvävde handtak, blommor på ena siden och ett korsstygsbroderi på andra. Hade tittat på den i affären länge och fick den i julklapp för nog blir det två år sedan. Har varit en vinterfavvis hos mig!

    Gilla

    Svara
  2. Ping: Slöjdakademins utmaning steg 5 « Textila inslag

Kommentera

