Farmors syskrin

Igår var jag hos Madeleine, som syr kläder och odlar grönsaker, och tittade på hennes fina samling av gamla sybehör och annat textilt, det mesta arvegods efter hennes farmor. Madeleine och jag ska göra en liten utställning med titeln ”Farmors syskrin” i en monter på Lindesbergs bibliotek till Vinterspår.  Jag ska leta igenom mina skåp. Här finns nog också en del saker som kan passa in i utställningen.

Vinterspår är ett kulturevenemang i Lindesbergs kommun, som äger rum första helgen i februari, nästa år, 2011,  4 – 5 februari.

Ett stort sortiment ”påsfärger”.

Vackra askar innehållande bland annat spolar med silketråd.

Kragar och andra spetsar, bortsprättade från kläder, förvarade i en sliten ask.

10 thoughts on “Farmors syskrin

  1. Ping: Stickat från förr « Textila inslag

  2. Ping: Nålar i farmors syskrin « Textila inslag

  3. Pysselfarmor

    Men åååååååå sådana färger hade mamma – tyvärr finns ingen påse kvar som minne. 4-5 februari är noterat – hoppas det inte är yrsnö då på vägarna för jag funderar nog på att dra till Lindesberg då!

    vi har bytt till wayne’s coffe – jättemysig var det där och ingen som började duka av. Ja, de stänger ju förståss kl 22…vi var kvar till straxt före 21.

    Gilla

    Svara
    1. Elisabet Inläggets författare

      Den här gången är det inte min idé. Madeleine frågade om jag ville göra detta tillsammans med henne på VInterspår. Och jag tackade förstås ”ja”!

      Gilla

      Svara

Kommentera

