Textilkurser på Jylland

Jag fick en liten broschyr i min hand. En hel massa intressanta textilkurser verkar de ha på Skals, en skola för design och handarbete i Danmark. 26 juni – 2 juli kan man gå en kurs i akvarell och broderi. Första halvan av kursen målar man och resterande tid omsätter man sina bilder i broderi. Skrift och broderi kan man ägna sig åt 14 – 20 augusti. I september finns en kurs i tryck, broderi och 3D. Många fler broderikurser finns det och även kurser i stickning, sömnad, vävning, virkning, tovning mm. Riktigt spännande ser det ut! Någon som varit där?

Skals ligger på Jylland, knappt 15 mil sydväst om Fredrikshamn. Läs mer HÄR.

2 thoughts on “Textilkurser på Jylland

  1. Maria Rothman

    Hej! Jag heter Maria och går på Skals designlinje, som vara i 10 månader! Jag rekomenderar VERKLIGEN min skola, jag har aldrig upplevt ett så kreativt hus. Så väldigt prisvärt också och med fantastiskt mat och omgivning. Det borde komma fler svenskar hit tycker jag :)

    Gilla

    Svara

Kommentera

