Ofrivilligt ändrade planer

Idag hade jag tänkt sitta ute och klippa mattrasor och samtidigt hålla lite koll på småfåglarna för att se vem som har bosatt sig i vilken holk. Jag tog min bästa sax, den fjädrande saxen från Fiskars, och sedan tygerna som skulle klippas. När jag kom ut hittade jag inte saxen.  Jag gick in igen för att hämta den. Men den fanns ingenstans! Två personer har letat överallt, men saxen är försvunnen. Jag försökte klippa tyget med en annan sax, men det gick inte, ont i handen och axeln efter bara en liten stund.

Så jag fick ändra mina planer. Istället tog jag fram den HÄR tröjan. I mer än en månad har den varit nästan klar. Nu har jag äntligen stickat de 4 centimetrarna som fattades på ena ärmen, fäst några trådar och sytt i knappar. Färdigt!

3 thoughts on “Ofrivilligt ändrade planer

    1. Elisabet Inläggets författare

      Jodå, saxen är återfunnen. Den låg på strykbrädan. Hur den hamnade där har jag ingen aning om, men det måste ändå vara jag själv som lagt den där. Skumt och lite läskigt.

      Gilla

      Svara

Kommentera

