På väg till Northampton

Några av de  broderier, som jag visade halvfärdiga HÄR, har blivit till kuddar, som just har anlänt till England.

Kuddarna ska vara med på två utställningar, först i Northampton, ca 10 mil norr om London,  på Northampton Central Museum and Art Gallery och senare på Lamport Hall, strax utanför Northampton. Konsthantverkarna i Örebro är inbjudna av konsthantverksgruppen Northamptonshire Guild of Designer Craftsmen att ställa ut, en grupp som vi har ett samarbete med sedan mer än 10 år.

Det blir en tripp till England även för mig. I Northampton är det vernissagefest med kollegor från Konsthantverkarna och våra engelska värdar. I London tillbringar jag  några dagar på egen hand. Ett besök i Reading har jag också planerat. Där har jag bokat tid på Museum of Rural English Life för att titta på ”smocks”, gamla engelska broderade lantarbetarkläder.

Förhoppningsvis har jag något att berätta när jag kommer hem igen!

6 thoughts on “På väg till Northampton

  1. Svala

    Åh, det där låter skoj. Hoppas du får trevligt här i våriga england. Vet du om utställningen finns kvar i slutet av juni? I så fall ska jag försöka övertala bonussläkten (jag inte träffat än hehe) att gå och titta på den när vi är på besök i Northampton.

    Gilla

    Svara
  2. margareta artursson

    Vilka fina kuddar! Vad inspirerande att träffa kollegor!
    Hoppas på många sköna upplevelser i ett vårligtt Storbritanien.
    Lycka till!

    Gilla

    Svara

Kommentera

