Ny tröja

Jag behöver en ny tröja!

Det ganska tunna ullgarnet har jag köpt på rea hos Litet Nystan på St Paulsgatan i Stockholm.  Beskrivningen är gjord av Maria, tidigare ägare av butiken.  Tröjan stickas i alpstickning i ett stycke utan sömmar. Man börjar med vänster ärm, fortsätter över bålen och så stickar man höger ärm. Därefter plockar man upp maskor och fortsätter sticka neråt.  Mitt reagarn är ett helt annat än garnet i beskrivningen, så jag har repat upp vänster ärm en gång, bytt till ½ nummer tjockare stickor, räknat om lite och ändrat en del. Det ser ganska bra ut, när jag provar. Och det är roligt!

4 thoughts on “Ny tröja

  1. Ping: Ofrivillgt ändrade planer « Textila inslag

Kommentera

