Tar vintern aldrig slut….

Visserligen har jag nyss kommit hem från några bra dagar i Berlin (bilder finns HÄR på min andra blogg och fler kommer den närmaste veckan), men med den här vintern som har pågått så länge, så måste jag ha något roligt att längta till också. Tre saker som jag ser fram emot:

1. Om en dryg månad åker jag till London/Northampton med några kollegor. Konsthantverkarna i Örebro ska ställa ut på två ställen i Northamptontrakten under våren/sommaren, på inbjudan av Northamptonshire Guild of Designer Craftsmen, en konsthantverksgrupp, som vi sedan drygt 10 år har ett samarbete med. Redan om en vecka ska vi skicka utställningsföremålen och då måste de HÄR kuddarna vara klara!

2. I mitten av april kommer en ny bok om folkdräkter, Scandinavian Folkelore, av Laila Durán. HÄR, på hennes blogg, kan man få en förhandstitt på innehållet med alla vackra bilder. 

3. Och så kanske, kanske, om jag får råd och tid, kan det bli en kurs på Sätergläntan i sommar. I kursprogammet finns det mycket som lockar, t ex kursen Magiska böcker och kreativa vikningar med bokbindare Monica Langwe. Förra sommaren gick jag Dokumentärbroderi – bildberättande, lärare Nina Bondeson. Kursen gav mig exakt vad jag behövde just då, mod och uppmuntran att ta nya steg i mitt broderande.

Kommentera

