Pusselbroderi

Det är ett bra tag sedan jag broderade den här lilla biten på 10 x 10 cm. Jag har inte berättat om broderiet tidigare, för det har varit lite hemligt. Men nu ska alla ha lämnat in sina bitar, så nu visar jag mitt broderi med skiss.

Så här är det: En bild har klippts upp i 40 kvadrater på 10 x 10 cm. Kvadraterna har delats ut till intresserade personer, som har översatt sin lilla skiss till textil (eller någon kanske har valt annat material) i samma format. Den enda som har sett hela bilden är initiativtagaren, Jeanette Rapp i Lindesberg. Jag har alltså ingen aning om i vilket sammanhang min lilla konstiga bit hör hemma.

Kl 12.00 söndag 2011-02-06 avtäcks verket bestående av de 40 små delarna på Lindesbergs bibliotek, som ett inslag av Vinterspår – ett kulturevenemang i Lindesbergs kommun 5-6 februari. HÄR finns programmet för Vinterspår. Ladda ner broschyren och titta på punkt 92. Jag deltar också i punkt 40 och kommer att finnas på Konstgjort, Café Kingsgården på söndagen.

4 thoughts on “Pusselbroderi

  1. Maria Ho

    Vilken kul idé! Jag är inne lite på samma spår i mitt konstprojekt: portraitofmary.wordpress.com.

    Jag ser fram emot att få se en bild på helheten! Och jag hoppas ni får en riktigt härlig kulturhelg!

    Gilla

    Svara

Kommentera

