Ta till vara

Ikväll träffas vår broderigrupp i Örebro, en lokalgrupp i Täcklebo Broderiakademi.   Den här gången ska vi redovisa uppgiften vi gav oss själva att lösa över julhelgen.  Vi skulle brodera en tanke, en förhoppning eller ledord inför det nya året, alltså inte ett nyårslöfte. För att det inte skulle kännas alltför betungande mitt i allt helgfirande, så begränsade vi formatet till max vykortsstorlek.  Det är alltid så intressant och inspirerande att se alla kreativa lösningar på våra uppgifter. Tänk att samma  förutsättningar kan ge så många olika, individuella och spännande resultat!

Som ledord för 2011 har jag valt TA TILL VARA. Jag tänker på att ta till vara tid, relationer och andra viktiga resurser. Det blev ett armband, av mestadels återbrukat material.  Det där med formatet har jag tolkat fritt. Armbandet är längre än ett vykort, men ytan är mindre. Beskrivning på armbandet hittade jag HÄR.

Det här blir ett innehållsrikt och lite annorlunda år för vår broderigrupp. Vi är värdar för Täcklebo Broderiakademis årsmöte i Örebro 15-16 oktober 2011. Konferenslokal är redan bokad, men det är mycket mer som ska planeras.  Brodöser, och förhoppningsvis även en och annan brodör, från hela landet kommer att erbjudas föreläsningar, utställningar, trevlig samvaro och kanske någon överraskning.  Mer om detta senare, framåt sommaren när programmet börjar bli klart!

5 thoughts on “Ta till vara

  1. Britt

    Jag har broderat TA TILL VARA som vykort och skickat till mina ungar…. nu ska jag kolla mönstret till armbandet… ha de…

    Gilla

    Svara
  2. Pia

    Lustigt Elisabet, jag har också de ledorden för året (precis som alla andra år) och detta år har jag tänkt lyckas bättre än tidigare. En annan lustig sak är att jag också använt det mönstret men inte på det sättet som du (med text alltså). Modellen är jättesnygg och ditt armband är dessutom innehållsrikt!

    Gilla

    Svara
  3. Pysselfarmor

    Tack för snälla kommentaren hos mig….längst upp på den fotobloggen 365 bilder finns en knapp till
    http://365foton2011.wordpress.com/

    ja man har hela året på sig, men det är begränsat till 100 deltagare så det gäller att du snabbt anmäler dig, skapar bloggar och sätter igång ifall du vill vara med. Jag vet inte om det redan är fullt – det svaret får du hos den bloggen.

    Gilla

    Svara

Kommentera

