I brevlådan

Idag kom två av alla de tidskrifter jag prenumererar på. Jag borde kanske välja bort några, men vilka? Det är ju så kul att få post! De här två ska jag gömma och ta fram igen under julledigheten.

I Konsthantverk kan man läsa om vad som händer just inom konsthantverksområdet i Sverige. Mycket keramik och glas, men i varje nummer är det åtminstone en artikel om textil.

Tyska Textileforum handlar enbart om textil och försöker täcka in textil konst i hela världen.  Man kan välja om man vill ha en tysk- eller engelskspråkig upplaga.

Vid en hastig genombläddring av de båda tidningarna konstaterar jag att Konsthantverk fokuserar på färre artiklar med bra och spännande bilder. Textileforum däremot ser ut att vilja få med så mycket som möjligt, vilket ger ett plottrigt intryck med många små bilder, som inte alltid känns relevanta.  När det handlar om konst och konsthantverk är bilderna minst lika viktiga som texten!

One thought on “I brevlådan

  1. Elsa Agelii

    Hej Elisabet. Tack for rapporten o recension i Konsthantverk. Det gjorde mig verkligen glad!
    Skon snojul onskar jag dig fran min varma och julbefriade horisont.
    Elsa

    Gilla

    Svara

Kommentera

